رقابت ژئوپلیتیک برای هوش مصنوعی
Persian

رقابت ژئوپلیتیک برای هوش مصنوعی

by

business
programming

دو سال پیش،‌تمام جهان ابزار «چت ژ.پ.ت» کفش کرد. هوش‌ مصنوعی برای مدت طولانی وجود داشت ولی شرکت «اوپن ا.ی» یک نوآوری مهم ایجاد کرد که اجازه میداد مستقیما با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کند. در نتیجه، این شرکت می‌توانست خیلی با سرعت اطلاعت زیادی را جمع کند و کیفیات هوش مصنوعیش را بهتر کند. من فکر می کنم که افزایش استفاده «چت ژ.پ.ت» تحریک کرد که مردم در مورد قدرت هوش مصنوعی آگاه باشند. کشورهای نفوذی مانند ایالات متحده و چین قدرت هوش مصنوعی را فهمیدند و الان رقابت بینشان آغاز شد.

در کشور چین، دولت از ۱۵ سال‌ در رشته هوش مصنوعی سرمایه گزاری می کند. به علاوه،‌ اینترنت چینی در مقایسه با تمام دنیا متفاوت است. در نتیجه، شرکت های چینی می توانست اطلاعت زیادی را جمع کنند و الگوریتمشان بهتر کنند چون رقابت کردن برای شرکت های بین الملالی‌ مشکلتر است. به لطفه اندازه جمعیت چینی،‌ مقدار اطلاعت زیاد است. به علاوه، رقابت بین کارآفرینان چینی زیاد است پس انها باید نوآوری‌های زیادی پیدا کنند تا شرکتشان زنده بمنند. در نتیجه، آنها شبکه های زیادی ندارند تا دزدیدن ایده های شرکت های دیگر و در همزمان آنها برای کم کردن هزینه ها خیلی خلاق هستند. در کشور چینی، هوش مصنوعی استفاده های متنوع را دارد. شهر ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا سرعت حمل و نقل را تنظیم کند. دولت ازش استفاده می کنند برای بهتر کردن امنیت و شرکت ها برای بهتر کردن تجربه مشتری شان.

در ایالات متحده، شرکت های بزرگ مانند گوگل و متا یک نقش مهم را دارند. به این دلیل که سیستم سرمایه داری اجازه میدهد پول زیادی برای سرمایه گزاری کردن خیلی با سرعت تامین کند، شرکت ها می توانند نوآوری های زیادی را ایجاد کنند. در همزمان، شرکت ها منابع های مالی زیادی را دارند که اجازه می‌دهند شرکت های دیگر که بهشان رقابت می کنند بخرند. در نتیجه، یکی از مهمترین نتیجه هوش مصنوعی این است که بعضی شرکت ها مانند آمازن، متا، الی بابا و تنسنت قدرت به اندازه زیادی خواهند داشت. این پدیده به شرایط یک انحصار منجر خواهد شد.

بعضی کشور های دیگر با ایالات متحده و چین مانند فرانسه و کانادا رقابت خواهند کارد ولی منابع مالیشان و اندازه جمعیتشان کافی نیست تا شرکت های نیروی توسعه بدند. به علاوه،‌در اروپا، ساکنین، توسط یک مقیاس سیاسی جدید، از حقوق هریمه خصوصیشان در مورد وبگردی آنلاین بیشتر محافظت می کنند. این نوع قانون برای توسعه شرکت های دیجیتال حمایت نمی‌کند.

به نظرم،‌ دولت ها باید خیلی با سرعت در مورد آینده فکر کنند چون هوش مصنوعی تاثیر بزرگ روی جامعه، بیکاری، تولید و نابرابری خواهد گذاشت.

2