شرکت «بلکرک» تمام اقتصاد جهانی را کنترل می کند.
Persian

 شرکت «بلکرک» تمام اقتصاد جهانی را کنترل می کند.

by

finance
economics

در سال دو هزار اشت,یکی از بحران های اقتصادی بزرگ پیش امد. در طول این زمان, سیستم مالی بسیار شکسته شد و بعضی بانک های بزرگ مانند «لمان برزرس» در ورشکسته شدند. مشکل این بود که بسیاری از بانک ها مقدار پول زیادی در بازار مالی سرمایه گذاری می کردند بدون توجه کردن تا سود های زیادی را در بیاورند. در نتیجه, وقتی مردم نمی توانستند بدهی شان را پس دهند, تمام بازار مالی در یک بحران پیدا شده است. در نهایت, دولت هایی تصمیم گرفتند بعضی بانک ها را نجات دهند.با این اوصاف, انها قانون هایی که زمینه مالی تنظیم می کنند را تصویب کردند.

بلکرک یک شرکت که پس انداز مردم را مدیریت می کند. پس, انها پول مردم سرمایه گذاری می کنند تا سود هایی به دست بی اورند. انها بخشی از سود ها می گیرند.در واقع, این شرکت شناخته شده نبود ده سال پیش, ولی خیلی با سعرت حصورش در سر تا سر دنیا گسترش داد.در واقع, قانون هایی که دولت ها تصویب مرده بودند فقط برای سازمان ها که پول قرض می دادند بودند. در نتیجه, سزمان هایی مانند بلکرک که فقط پول مدیریت می کنند وصعیت های بهتر داشتند تا در سرماه تجاری شرکت هایی سرماه گذاری کنند.امروزه, منابع های مالی بلکرک شبیه به کشور ژاپن است.در نتیجه, مدیر بلکرک می تواند روی رئیس جمهور ها تحت فشار بگزرند. به اعنوان مثال, با وجود این که رئیس جمهور مکزیک می خواست قبل از انتخبات بعضی شرکت های خصوصی عمومی کند, در نهات بعد از یک جلسه با بلکرک اسلاً در مورد اینن پروژه صحبت نکرد. در نتیجه, ما می توانیم ببینیم که به لطف سرمایه گذاری شان بلکرک مقیاس های سیاسی کشور ها نفوذ می کند.

به نظرم, مهم ترین چیز این است که ما باید بفهمیم مزیت بلکرک در برابر سازم رقبا چیه .در واقع, هشت سال پیش بلکرک یک نرم افزار که از هوش مصنوعی استفاده می کند ایجاد کرد, که «الادین» نامیده شده است. این هوش مصنوعی می تواند اطلاعات زیادی خیلی با سرعت ارزیابی کند و در نتیجه تصمیم های سرماه گذاری کند. به علاوه, این نرم افزار قادر به پیشبینی کردن تکامل های بازار مالی در زمینه های متنوع است. در واقع, دولت ها امروزه خدمت های بلکرک هم پرداخت می کنند تا زمینه هایی که در یک بحران هستند نجات دهند. در نتیجه, به لطف الادین بلکرک می تواند مشورت دهد و اطلاعات زیادی در مورد اقتصاد جاهنی به دست بی اورد. بعضی کارشانیان شیکیت می کنند که این حال خطرناک است به خاطر این که بلکرک می تواند از این اطلاعات ها به نفع خود استفاده کند. در واقع, بعضی روش ها مانند «دیوار های چینی» وجود دارند تا به اشکارا کردن اطلاعات مهم جلوگیری بگیردند. در مستندی که دیدم در مورد این موضوع توضیح می دند که این روش ها صد در صد موثر نیستند.

خلاصه, با وجود این که بلکرک در برابر شرکت هایی مانند «گوگل» و «فیسبوک» کم شانخته شده است, این شرکت «سیستمیک» است, یانی که دولت ها نمی توانند اجازه دهند که این شرکت را ورشکست شود چون این عمل یک بحدان مالی بزرگ تحریک خواهد کرد. با یک سازمان بزرگ, «ونگرد», بلکرک بخشی بزرگ از بازارهای مالی کنلرل می کنند. با این وجود, گزارش ها نشان دادند که وقتی مقدار رقبی کمی برای سرمیاه گذاری کردن در شرکت ها وجود دارد پس قمت ها بیشتر می وند و مردم باید پول بیشتر سرف کنند. به نظرم, بلکرک سود ها در برابر تاثیر اجتماعی در اولویت می دهد. بعضی کارشناسان مالی پیشنهاد می دهند که دولت امریکا باید بلکرک را بخش کند تا نفوذش را کم کند. دیگران مشورت می دهند که همه زمینه مالی باید تنظیم بشه. در نهایت, من فکر می کنم که این مقیاص جالبی هستند ولی امروزه نقش بلکرک انقدر بزرگ است که این شرکت می تواند از دولت ها با تحدید نقع های شان را می تلابند.من امیدوارم که این وضعیت عوض بشه.

1