سواد مالی بسیار مهم است.
Persian

سواد مالی بسیار مهم است.

by

education
finance

در سر تا سر دنیا مردم زیادی, به خصوصی سیاستمادران, فکر می کنند که اگر نفر ها خیلی کار کنند, انها لایق بیشتر پول و موفقیت هستند. این پدیده «شایسته سالاری» نامیده شده است. انها فکر می کنند که برای بیشتر پول در اوردن مردم فقط باید بیشتر کار کنند.راجع به سواد مالی, انها در نظر میگیرند که فقراً فقط باید بیشتر در مورد پولشان مراقب باشند. با این اوصاف, ما خواهیم دید که همه چیز ها اینقدر اسان نیستند.

اولاً, همه فرهنگ ها بسیار متفاوت هستند. در واقع, در بعضی کشور ها مانند هلند و سوئد, مردم در مورد بدهی هنوز مشکوک هستند. در کشور های دیگر مردم بیشتر مادی گرا هستند. در نتیجه, در بعضی گشور ها فرهنگ به مردم درس نمی دهد که پس انداز کردن پول استرتژی جالبی است تا امنیت مالی داشته باشد. در همزمان, کشور های زیادی در مورد این موضوع اموزشی نمی دهند. در کشور های ثروتمند تر, مردم بیشتر منابع و زمان را دارند تا سواد مالی مطالعه کنند.

دلایل زیادی برای یاد گرفتن سواد مالی وجود دارند. از یک سو, سواد مالی اجازه می دهد پولمان را بهتر مدیریت کیند. در واقع, وفتی مردم شروع می کنند خرج های شان را محدود کنند پس متوجه می شوند که می توانند پول بیشتر از پس انداز کنند. در نتیجه, آنها می توانند در مواقع اضطراری پس انداز امنیت را باشته باشند. این روش خیلی مهم است چون فقر در کشور های زیادی به خاطر این چیز ادامه می دهد. در واقع, تصور کن که مردم وقتی زمان خشکسالی و قحطی پیش میاند انها بلافصله در وضعیت خطرناک تر می شوند. در نتیجه, سواد مالی نیز اجازه می دهد استرس ذهنی را کم کند.

در صورتی که ما منابع مالی را داریم, ما بیستر ازاد می شویم. منظورم این است که وقتی ما موفق به پس انداز کردن پول بیشتر می شویم, مجبور به پذیرفتن اولین کار نمی شویم. به علاوه, می توانیم زمان بیشتر وقف به توسعه شخصی باشیم. بعضی مردم از این فرصت لذت می برند تا استراتژی سرمایه گذری برای پول بیشتر در اوردن را یاد بگیرند.

ما باید اعتراف کنیم که سواد مالی در سر تا سر دنیا برابری نیست. در نتیجه, بعضی کارافرینان تلاش کردند راه حل پیدا کنند.در واقع, انها اپلیکیشن را ایجاد می کنند تا کمک مردم نیازمند کنند.با این اوصاف, مردم زیادی که حمایت را نیاز دارند هم مشکل های استفاده ابزار های تکنلژیک هم دارند. من پیشنهاد می دهم که همه دانشجویان باید سواد مالی در مدرسه را یاد بگیرند.به نظرم, هر چه زودتر بچه ها این مهارت را مطالعه کند, بیشتر پولدر و هوشمندتر می شوند. من هم فکر می کنم که ما انلاین منابع زیادی را پیدا می کنیم ولی انها فقط در مورد سرمایه گذری کردن هستند. من هم فکر می کنم که مهم ترین چیز این است که قبل از تلاش کردن استرتژی های مالی, ما باید ارزیابی کنیم هدف های مان چی هستند. من احساس می کنم ما باید بفهمیم چرا پول بیشتر بخواهیم و نیاز داشته باشیم.

3