فرانسه یکی از بزرگترین کشور ها است.
Persian

فرانسه یکی از بزرگترین کشور ها است.

by

history

شما شاید ندانید ولی در واقع فرانسه یکی از بزرگترین کشور ها است. من تصور می کنم که شما واکنش غافلگیرانه داشته باشید چون سرزمین فرانسه به نظر ما اینقدر بزرگ نیست. وقتی من این اطلاعات را میگویم در مورد همه نوع های سرزمین فکر می کنیم. در نتیجه, من باید اعتراف کنم که تا زمانی که سرزمین دریای در سطحی اش گنجانده است, فرانسه خیلی پهناور میشود.

به نظر جامعه بین المللی, همه ن دریای ها که از ساحل هایشان ۲۰۰ مایل قرار دارند مال کشور ها هستند. همه کشور ها یک توافق که قانون های زیادی را توضیح می دهد امضا کردند.وقتی ما یک نقشه جهانی را می بینیم, می توانیم ببینم که روسیه, ایالات متحده و چین بسیار بزرگ هستند. با این اوصاف, ما ممولاً فراموش می کنیم کشور فرانسه جزیره های زیادی دارد.

در واقع, فرانسه جزایری در هر قاره ها را کنترل می کند.در قاره امریکا, انها جزیره ی مارتینیک, گوادلوپ و گویانا دارند. انها یک جزیره ی کوتاه کنار کانادا نیز دارند. همه این جزایر یک تاریخ منحصر به فرد راند. بعضی از این جزایر, مانند مارتینیک و گوییانا, جاهایی بودند در این که مالک های ثروتمند از برده هایی استفاده کردند تا کار کنند.

این جزیره که کنار مرز کانادا وجود دارد یک جای پناه براع فرانسوی ها که می خواستند در زمانی استعمار کانادا از ارتش های انگلیسی فرار کنند بود.

در واقع,به دلیل استعمار, وقتی کشور فرانسوی ها به یک جزیره جدید می رسیدند, از خشونت استفاده می کردند تا این سرزمین را کنترل کنند. فرانسه جزیره های دیگر در قاره افریکا و اقیانوسی هم دارد.

من هرچند نمیدانم چرا در طول تاریخ بسیاری از این جزایز مالک فرانسه ماندند. در واقع, بسیاری از کشور های ارپا سرزمین های خارجی را تهاجم کردند ولی فرانسه تنها کشور دنیاست که نفوذ روی این سرزمین ها نگاه داشت.

۱۵۰ پیش دولت فرانسه پول زیادی سرمایه گذاری کرده است تا دانشمندان دنیا را کشف کنند. در طول این زمان, عادت این بود که اولین کشور که در یک جای جدید میرسید و پرچمش نصب کرد می توانست مالک این سرزمین بود. به علت این قانون فرانسه الان مالک جزیره های زیادی که خیلی کوتاه در همه اقیانوسی ها هستند. انها سود کنترل منطقه دریای را دارند. در این منطقه انها حقوق های خاصی دارند ماهیگیری کنند و قایق هایشان را حرکت کنند. به علاوه, بعضی از این دریای ها منابع نفت دارند که می توانند پول زیادی بیاورد.

امروزه, کنلرل منطقه های دریای بسیار مهم است و به کشور ها قدرت زیادی می دهد تا یک نقش مهم در سر تا سر دنیا داشته باشد. به لطف جزیره هاش, فرانسه یک کشور مهم است.

2