جنگ بین ایوکرین و روسیه
Persian

جنگ بین ایوکرین و روسیه

by

history

این هفته یکی از وحشتناک ترین لحظه های تاریخی در تاریخ جهانی پیش امد.۴ روز پیش رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین تصمیم گرفت تهاجم اوکراین بیاورد. من می خواهم در مورد این موضوع صحبت کنم.

اولان, من فکر می کنم که ما باید تاریخ را متالعه کنیم تا دلایل تهاجم اوکراین را بفهمیم. در زمان اتحاد جماهیر شوروی, اوکراین بخشی از اتحاد بود.متولد ملیت روس در سرزمین اوکراینی شروع شد, وقتی که سربازان ویکینک ۱۲۰۰ پیش رسیدند و استعمار کردند. انها به شمال شرق رفتند و سرزمین روس به تدریج را استعمار کردند.پس می توانیم ببینیم که رابطه بین روسیه و اوکراین بسیار قدیمی است.

با این اوصاف, تمدون سلاویکی در طول تاریخ بر طبق سرزمین ها منحصر به فرد شدند تا متفاوت باشند.در نتیجه,هویت مردم اوکراین به عنوان مثال به توسعه افتاد. در جنگ جهانی دوم, اتحاد جماهیر شوروی از سرزمین اوکراین استفاده کرد تا یک منطقه دفاع ماین انها و نازی ها را داشته باشند. در واقع, در فرهنگ روسی, یکی از نقطه های مهم ها این است که سرزمین روسیه اینقادر بزرگ است که یکی از اصلی ترین روش ها حمله کردن کشور های دیگر است تا سرزمین های جدید را تهاجم کنند.

بعد از انحلال اتحاد جماهیر شوروی, کشور های جدید زیادی استقلال شدند.به نظر دولت روسیه انها هرچند بخشی از روسیه هستند.به دیدگاه حکومت روسیه این کشور ها باید حداقل در منطقه نفوذ روسیه بمانند. این فکر به نظر قدرت های بزرگ بین المللی مانند امریکا و چین طبعی است. در واقع, تصور کنید اگر مکسیکو یا کانادا از چین حمیات کرد, ایالات متحده واکنش های خشونت آمیز زیادی را خواهند داشت. پس الان, ما می توانیم واکنش روسیه را بفهمیم بعد از این این که کشور های روی نفوذ روسیه به اتحاد اروپا پیباستند.در سال ۲۰۰۴ کشور های زیادی اتحاد اروپا و سازمان «اوتان» را پیباستند. در این زمان روسیه منابع های مالی را نداشت تا با کشور های دیگر مزکرت کنند و یک جنگ را شروع کند. دولت روسیه در طول این زمان فهمید که نتونست دولت های غربی اعتماد بگزارد به خاطر این که انها به روسیه خیانت کردند.

با این وجود, روسیه با کشور ها که «اوتان» نپیباستند بیشتر خشونت آمیر شد تا از منطقه نفوذش مهافظت کند. در نتیجه, در سال ۲۰۰۸ ارتش روسیه حمایت به جدایی طلب در کشور گرجستان کرد. در سال ۲۰۱۴, پوتین تهاجم منطقه کریمه در کشور اوکراین کرد تا این منطقه با روسیه یکپارچه شد. به نظر جامعه بین المللی این اتفاق غیر مجاز بود ولی کشور غربی فقط مجازات های کوتاه ی را اعمال کردند. به علاوه, پوتین به جدا طلب در منطقه دونباس حمایت کرد تا از یک بخش سرزمین کمترل کنند.ساکنین اوکراین بعد از این اتفاق از روسیه بیشتر ترسیدند و علقمند به بیشتر پیواستن اتحاد ایورپا شدند.

در نتیجه ,ساکنین اوکراین تصمیم گرفت یک رئیس جمهور جدید که می خواست با اتحاد اروپا همکاری کند انتخاب کردند.ولادیمیر پوتین پس تصمیم گرفت اوکراین را حمله کند تا این کشور کنترل کند و در نهایت یک ریس جمهور جدید بگزارد. این حمله بر طبق جامعه بین المللی غیر مجاز است. در واقع, مردم زیادی خواهند مرد. مقدار ساختمان زیادی ویران خواهد شد. خانواده های زیادی از روست هایشان ترک خواهند کرد و اصلا خواهند برگشت. من امیدوارم که در نهایت روسیه و اوکراین به صلح برسانند.

البته دلایل زیادی به خاطر این که ولادیمیر پوتین می خواست از دفاع منطقه نفوذش وجود دارند.با این اوصاف, هیچ از این دلایل خشونت را توجیه می کنند. جنگ در تمام دنیا بدترین چیز ها است و باید دعا کنیم که همه صلح را امضا کنند.

4